معاون امور استانهای سازمان تبلیغات اسلامی از راهاندازی دفتر مطالعات و رصد فرهنگی این نهاد باهدف رصد مجموعه فعالیتهای فرهنگی در سطح کشور خبر داد.
شعارسال: معاون امور استانهای
سازمان تبلیغات اسلامی از راهاندازی دفتر مطالعات و رصد فرهنگی این نهاد باهدف رصد
مجموعه فعالیتهای فرهنگی در سطح کشور خبر داد.
حجتالاسلام علی
دارابی پیرامون وظایف فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، بیان کرد: این نهاد دفتر مطالعات
و رصد فرهنگی را در زیرمجموعه معاونت فرهنگی و پژوهشی خود، راهاندازی کرده که وظیفه
آن رصد مجموعه فعالیتهای سازمان در سطح کشور است.
وی افزود: امروزه
جریانهای مختلف در حوزههای متفاوتی مانند اسباببازیهای متداول در جامعه، فضای مجازی،
بازیهای رایانهای، موسیقی، تئاتر دانشجوی و … توسط پژوهشگران موردبررسی قرارگرفته
و نتایج آن منتشر میشود و این امر میتواند در ارتقای طرحهای اجرایی توسط سازمان
تبلیغات اسلامی مؤثر باشد.
* تبلیغات اسلامی
عهدهدار فعالیتهای پژوهشی در حوزه فرهنگ است
معاون امور مجلس
و استانهای سازمان تبلیغات اسلامی گفت: معاونت فرهنگی این نهاد عهدهدار فعالیتهای
پژوهشی در حوزه فرهنگ است که در حوزه پژوهشهای کاربردی، فراگیر و پژوهشهای ناظر بر
عملکرد سازمان وظایف خود را انجام میدهد که نتایج این پژوهشهای قطعاً در حوزه تصمیم
سازی فرهنگی در مقولات مختلف میتواند مؤثر باشد.
دارابی بیان کرد:
پژوهشهای فرهنگی میتواند کمک خوبی برای دنبال کردن موضوعات فرهنگی در سطح کشور باشد،
تأکید کرد: دیگر ویژگی این پژوهشها آن است که مدیران دستگاههای فرهنگی میتوانند
بازخورد اجرای طرحهای مختلف در سطح کشور را ازنظر عامه مشاهده کنند.
وی افزود: دیگر دفتر
مؤثر در حوزه فرهنگی که در معاونت فرهنگی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی دایر است،
دفتر کتب، نشر و تولیدات فرهنگی است که کتابخانه شبستان مساجد و کتابخانه تخصصی حوزه
دین را تغذیه میکند.
* دفتر آموزشهای
تخصصی زیر ساخت مهم تبلیغات اسلامی
معاون امور استانهای
سازمان تبلیغات اسلامی بابیان اینکه دفتر آموزشهای تخصصی دیگر زیرساخت مهم این نهاد
است، گفت: این دفتر، آموزش برای گروههای هدف مخاطبان خود را در سطح استانها در دستور
کار دارد که این گروههای هدف شامل تشکلهای دینی، هیئات مذهبی، فرهنگیان، طلاب و شبکه
تبلیغی شامل روحانیان مستقر و طرح هجرت و … هستند.
دارابی بابیان اینکه
آموزشهای سازمان تبلیغات اسلامی بر طبق سرفصلهای مشخصشده پیگیری میشود، تأکید کرد:
شبکه تبلیغی شامل روحانیان مستقر، جدیدالورود، طرح هجرت و … در طرحهای آموزشی سازمان
تبلیغات اسلامی شرکت میکنند که بسیار اهمیت دارد چراکه میتواند درزمینهٔ ارتقای
علمی مبلغان برادر و خواهر مؤثر باشد.
وی افزود: یکی دیگر
از گروههای هدف تحت آموزش، مبلغان خواهری هستند که در دو بخش شامل فارغالتحصیلان
حوزههای علمیه و همچنین مبلغان سنتی موسوم به خانمجلسهای آموزش میبینند که در راستای
ارتقای سواد دینی مبلغان بهخصوص مبلغان سنتی، بسیار تأثیرگذار است.
* ارائه آموزش دینی
و فرهنگی به گروههای هدف
معاون امور مجلس
و استانهای سازمان تبلیغات اسلامی، بابیان اینکه تشکلهای دینی و هیئات مذهبی از دیگر
گروههای هدف آموزشهای این نهاد هستند، تأکید کرد: برگزاری دورههای آموزشی برای این
قشر به ما کمک میکند تا در راستای رصد فضای حاکم بر هیئتها و مدیریت فرهنگی آنها
بتوانیم شاخصهای اصلی را شناسایی و اجرا کنیم که زمینهساز حضور نسل جدیدی از مسئولان
هیئتهای مذهبی شد.
دارابی بیان کرد:
دیگر گروه هدف آموزشهای سازمان تبلیغات اسلامی معلمان آموزشوپرورش هستند که درباره
آموزش آنها تلاشهای بسیار خوبی شکلگرفته که در کنار آموزش فرهنگی و دینی کارکنان
دولت در سالهای اخیر در سطح سازمان تبلیغات اسلامی توسط این نهاد در موضوعات مختلف
شامل اخلاق اداری و اجتماعی، مهدویت، نماز، فرایض دینی و … انجامشده است.
شعارسال، با
اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶، کدخبر:
۴۱۷۱۷۴۹، www.mehrnews.com
[ad_2]
Source link